American Express
No Limits
Utfordring:
Hvordan få unge og velstående kortkunder til å bli American Express-medlemmer?

Innsikt:
Unge og velstående forbrukere handler og reiser mer enn den gjennomsnittelige forbrukeren. Alle vanlige kredittkort har en Þvre bruksgrense, noe som kan gjÞre store eller mange innkjÞp vanskelig å få gjennomfÞrt. American Express er et av få kort i Norge som ikke har noen Þvre bruksgrense. Dette, kombinert med mange brukersteder, Þnsket vi å sette fokus på.

Kreativ lÞsning:
For å få frem budskapet om at brukeren kan handle akkurat så mye han eller hun vil, uansett hvor kortholderen er, utarbeidet vi en illustrasjon av Europa bestående av ordene: Jeg vil ha den og den og den, ... og to av den. Annonsen ble sendt av med budskapet No Limits.

Resultat:
Annonsen ble i August 2006 plukket ut til månedens utvalgte i bransjebladet Kreativt Forum og ekstrem god omtale på titalls reklameblogger verden over. HÞsten 2007 ble jobben belÞnnet med sÞlv i Epica Awards, Europas stÞrste reklamekonkurranse.

 
For those who are used to being spoiled

Utfordring:
Hvordan få velstående til å velge American Express Gold Card fremfor andre gullkort?

Innsikt:
Folk som velger et gullkort, gjÞr det fordi det Þnsker Ã¥ vise at de ikke er en av ”bermen”. Samtidig forventer de en bedre service enn folk flest. American Express Gold Card oppfyller begge disse to kravene. American Express er ikke bare leverandÞr av verdens mest prestisjefylte betalingskort, de tilbyr ogsÃ¥ personlig service pÃ¥ et hÞyere nivÃ¥ og stÃ¥r ”pÃ¥ hodet” for Ã¥ oppfylle sine medlemmers Þnsker.

Kreativ lÞsning:
For å få frem budskapet om at brukeren kan forvente mer som American Express Gold Card medlem, utarbeidet vi en annonse der vi manipulerte inn ett par Le Corbusier stoler i et ellers meget tiltalende konsertlokale. Annonsen ble sendt av med linjen: For those who are used to being spoiled.

 
Magasinet

Utfordring:
American Express er mer enn et betalingskort. Det er også service på et hÞyere nivå og en livsstil. Vår utfordring var å lage et livsstilsmagasin som engasjerte kortmedlemmene, ga dem muligheten til å lÊre noe nytt og ikke minst få flere gode ideer, tips og opplevelser enn hva som er forventet av denne typen magasiner.

LÞsning:
I samarbeid med American Express jobbet vi ut et nytt design på magasinet, et rammeverk for hvilke temaer som skulle gå igjen fra nummer til nummer og hvilken tone of voice som skulle benyttes.

American Express Magasinene ble utgitt tre ganger i året og med et innhold som omhandlet alt fra hvilken restaurant i New York som serverer best sushi og hvorfor alle menn bÞr ha sin egen glÞggoppskrift, til hemmeligheten bak SnÞhetta Arkitektkontor sin enorme suksess og hvilke bilklassikere du kan få kjÞpt for 100 000 kroner.

Resultat:

American Express Magasinet mottok jubel fra både medlemmer og American Express sitt hovedkontor i USA. I undersÞkelser foretatt av American Express oppga så godt som alle de spurte medlemmene at de leste magasinet og at magasinet hadde en levetid på over ett år.