DnB NOR
Saga Magasin
Utfordring:
SAGA Platinum-segmentet er de mest velstående program-kundene, og målet med magasinet var å skape et produkt av så hÞy kvalitet at kundene beholdt det på grunn av sitt redaksjonelle innhold og oppfattet det som en verdifull del av sitt forhold til banken.

LÞsning:
I samarbeid med DnB NOR utarbeidet vi et nytt design pÃ¥ magasinet, et rammeverk for hvilke temaer som skulle gÃ¥ igjen fra nummer til nummer og hvilken tone som skal benyttes. Det ble lagt ned betydelige ressurser i bÃ¥de det redaksjonelle innholdet og i den visuelle utformingen. I tillegg Þkte vi sidetallet og ga det en limfrest rygg som ytterligere forsterket “magasin-effekten”.

Magasinene kommer ut tre ganger i året og med et innhold som spenner fra featureartikler om Conscious Capitalism og intervjuer med Thorvald Stoltenberg til events som besÞk på Bentley-fabrikken og eksklusive reisetilbud.

Magasinet vist her er julenummeret til DnB NORs Saga Platinum kunder. For å gi DnB NORs viktigste kundegruppe en ”ekstra” oppmerksomhet i forbindelse med vårt julenummer, utviklet vi et eksklusivt litografi i tett samarbeid med en av Norges ledende moderne kunstnere, Thomas Knarvik. Han designet også magasinets forside.

Resultat:
Magasinet har vist seg å vÊre både engasjerende og verdifullt for Platinum-kundene. De oppgir at magasinet oppfattes som relevant og eksklusivt, samtidig som det kan både provosere og inspirere. I undersÞkelser foretatt av banken oppgir så godt som alle de spurte kundene at de leser magasinet når de får det og den gjennomsnittlige
levetiden til magasinet hos kunden er 3 måneder.