Avis
Oldschool Avis
Utfordring:
AVIS bilutleie Þnsket å revitalisere sin markedskommunikasjon for å treffe nye målgrupper og for å skille seg mer tydelig fra sine konkurrenter. De Þnsket en kampanje med kreativt fokus som tydelig fortalte historien om AVIS som et annerledes bilutleiefirma med fokus på kvalitet og gode priser.

LÞsning:
I brief-mÞtet ble det nevnt at AVIS Þnsket Ã¥ vise frem mer av sin “merkevare-arv” fra tiden da de var kjent som “nummer to-selskapet” i
bilutleiebransjen, noe som gjorde at de fikk troverdighet for sittfeirede slagord “We try harder”, som ogsÃ¥ er AVIS’ slagord i dag. Vi tok dem pÃ¥ ordet og laget en kampanje som ikke oppfÞrte seg eller sÃ¥ ut slik en reklamekampanje for en bilutleier skal gjÞre i dag.

Vi studerte arbeidet som legendariske Bill Bernbach gjorde for AVIS på seksti-og syttitallet, og skapte annonser som var en slags hyllest til hans stil med mye tekst, selvsikkerhet og avvÊpnende selvironi. Vi la også vekt på å gjenskape noe av det gamle grafiske uttrykket.

Resultatet var det vi kalte “old school AVIS”: Annonser fra en tid hvor alt var litt bedre og litt mer uskyldig. Spesielt ble dette tydelig på våre internett-annonser, hvor vi var tro mot formen og lagde en statisk banner med mye tekst og understreket hyperlenke til AVIS’ hjemmeside.

Resultat:
Resultatet var over all forventning, spesielt nettbanneren som genererte stor trafikkÞkning på hjemmesiden og en veritabel telefonstorm med over 300 flere telefoner i timen under kampanjeperioden enn normalt. Dette syntes vi var spesielt morsomt, siden den statiske banneren på forhånd var dÞmt nord og ned av mediekonsulentene.

For oss var bare dette nok et bevis på at det er den som våger å skille seg ut, som har selvsikkerhet og innsikt nok til å tÞrre å
fleipe litt med seg selv, som vinner. Uansett medium.


Radio

1. KjÊrlighet

2. Standup

3. Intim